Issues binnen de Transport & Logistiek

De omnichannelwereld waarin we leven heeft de exponentiële groei van e-commerce bevorderd en heeft bedrijven gedwongen speciale logistieke oplossingen te vinden om te helpen voldoen aan de verwachtingen van onlineklanten, die op elk moment en op elke plek willen geven wat ze nodig hebben. Volgens Forbes bedroeg de online detailhandelsverkoop alleen al in 2020 2,3 miljard euro wereldwijd en wordt een groei van 17,5% in 2021 voorspeld. Zelfs als de meest aantrekkelijke landen voor e-commerce de Verenigde Staten, China, Engeland, Japan en Duitsland zijn, wordt Mexico gezien als het derde land in Latijns-Amerika met het grootste potentieel na Brazilië en Argentinië; daarom zijn regionale en internationale bedrijven in toenemende mate geïnteresseerd in het optimaliseren van hun transport & logistiek als onderdeel van de aankoopervaring die aan klanten wordt geboden, en omdat het zal bijdragen aan merkloyaliteit en verkoopstijging.

Aankoopbeslissingen binnen de transport & logistiek

De meeste online aankoopbeslissingen en merkloyaliteit worden bepaald door kwesties die rechtstreeks van invloed zijn op de complexe toeleveringsketen van e-commerce, bijvoorbeeld:

Prijs, verzendtijd en retourbeleid

Dit hangt sterk af van het transportproces van het product. Verzendkosten zijn soms een factor die groot genoeg is voor klanten om hun aankopen niet af te ronden en in plaats daarvan met concurrenten naar een vergelijkbaar product te zoeken. Een goed alternatief dat online platforms hebben aangenomen, is om producten te leveren aan kopers in fysieke winkels (klik en verzamel). Dit werkt in het voordeel van zowel bedrijven als klanten door deze laatsten te helpen besparen op verzendkosten.

Verzendtijd maakt de toeleveringsketen van e-commerce veeleisender en tijdgevoeliger dan die van traditionele handel. Het halen van leveringsdata is een doorslaggevende factor bij de dienstverlening en kan de reputatie van bedrijven helpen of schaden.

Bij restitutie- en retourbeleid is het essentieel dat we de mogelijkheid overwegen dat klanten producten retourneren als ze niet aan de verwachtingen voldoen; Het is net zo belangrijk om klanten de kans te geven om producten te ruilen of om terugbetaling te vragen. Bedrijven over de hele wereld bieden hun brick-and-mortars al aan als contactpunt om producten te retourneren of te ruilen en om hen te helpen tijd en geld te besparen op koeriersdiensten.

Infrastructuur, logistiek en software

De angst voor elektronische fraude kan de verkoop belemmeren. Om het vertrouwen bij klanten te vergroten, moeten bedrijven beschikken over uitstekende technische ondersteuning en platforms om klanten op elk moment traceerbaar te maken. Bij infrastructuur is de veiligheid van producten ook belangrijk voor zowel klanten als bedrijven. Het hebben van magazijnen verbetert de snelheid en het reactievermogen van bedrijven aanzienlijk, vooral voor degenen die geen fysieke winkels hebben om hun voorraad te beschermen. Logistiek is wat zeker de grootste impact zal hebben op de klantervaring op het gebied van leveringen, ruilen, retouren en veiligheid. E-logistiek omvat deze elementen: Software implementatie van informatiesystemen die gegevens over producten en voorraden kunnen integreren en processen optimaliseren om een ​​correcte, snelle en efficiënte uitrusting, uitwisseling en retourzending te garanderen. De opslag omvat het verzamelen, ophalen, verpakken, aanmanen, labelen, behandelen en bewaken van transportvoorraden en andere bezorgsystemen, waarbij altijd rekening wordt gehouden met de speciale kenmerken van elk product. Distributie bestaat erin klanten de kans te geven hun aankopen te volgen en te vinden langs de routes, van distributiecentra tot plaatsen van levering. Elke dag kiezen steeds meer bedrijven ervoor om te stoppen met investeren in deze aspecten die niet tot hun kernactiviteiten behoren en besluiten ze uit te besteden aan de deskundige handen van logistieke bedrijven om de winstgevendheid te vergroten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *